סרטים זה עולמם הקסום של צעירים כיום, לכן, שילוב סרטונים בהוראה יכול לתרום הרבה לתהליך הבנת הנלמד והפנמתו.
אנחנו בתור מורים, משלבים כל העת סרטונים ואנימציות בשיעורים השונים. וכמורים למדעים,
אנו משתמשים בסרטונים וסרטים בתדירות גבוהה יותר. נשאלת פה השאלה, האם אנחנו מפיקים את התועלות הרצויות מהצגת הסרטון, רק מעצם הקרנתו? או שמא צריך לבסס תהליכי למידה הבנויים על משימות משמעותיות שניתן לשלבם במהלך הצפייה , לפניה או אחריה?
פרופסור סלומון טוען, כאשר לומדים לא מקבלים הנחיה לפני הסרט, לרוב התוצאה תהיה עיבוד רדוד של המידע והשלכות קוגנטיביות נמוכות.אך כאשר המורים נותנים הנחיותלפני הצפייה בסרט, ומאפשרים לפתח דיון ולהסיק מסקנות לאחר הצפייה,הלומדים ערים יותר למסרים נוספים ומפתחים רעיונות מעמיקים.
סרטון יכול להשתלב במערך השיעור בכל אחד מהשלבים, תחילתו, אמצע השיעור, או בסיכומו.
מה שכן הוכח, שסרטון שאינו מבוסס על הנחיות מראש, או על משימות מראש, לא יבטיח תהליך למידה מיטבי.
לדעתי,סרטון טוב, הוא סרטון המאפשר ללומד לתהות ולחשוב עוד יותר אודות הנלמד, ובספיקטרום רחב יותר.
סרטון המעורר אצל הלומד סקרנות לשאול שאלות ולדעת יותר.
בשבילי, כל עוד אני פוגשת במסדרונות בית הספר ,תלמיד שרץ לקראתי, במיוחד כדי לספר לי על סרטון דומה לזה שהקרנתי בשיעור האחרון, ושהוא בעצמו חיפש וצפה, וככל שאני רואה את הברק בעיניים שלו מרוב התלהבות, אני
נוטה להאמין בהשפעתם של סרטונים אלה על תהליכי הלמידה וטיבם.
אנחנו בתור מורים, משלבים כל העת סרטונים ואנימציות בשיעורים השונים. וכמורים למדעים,
אנו משתמשים בסרטונים וסרטים בתדירות גבוהה יותר. נשאלת פה השאלה, האם אנחנו מפיקים את התועלות הרצויות מהצגת הסרטון, רק מעצם הקרנתו? או שמא צריך לבסס תהליכי למידה הבנויים על משימות משמעותיות שניתן לשלבם במהלך הצפייה , לפניה או אחריה?
פרופסור סלומון טוען, כאשר לומדים לא מקבלים הנחיה לפני הסרט, לרוב התוצאה תהיה עיבוד רדוד של המידע והשלכות קוגנטיביות נמוכות.אך כאשר המורים נותנים הנחיותלפני הצפייה בסרט, ומאפשרים לפתח דיון ולהסיק מסקנות לאחר הצפייה,הלומדים ערים יותר למסרים נוספים ומפתחים רעיונות מעמיקים.
סרטון יכול להשתלב במערך השיעור בכל אחד מהשלבים, תחילתו, אמצע השיעור, או בסיכומו.
מה שכן הוכח, שסרטון שאינו מבוסס על הנחיות מראש, או על משימות מראש, לא יבטיח תהליך למידה מיטבי.
לדעתי,סרטון טוב, הוא סרטון המאפשר ללומד לתהות ולחשוב עוד יותר אודות הנלמד, ובספיקטרום רחב יותר.
סרטון המעורר אצל הלומד סקרנות לשאול שאלות ולדעת יותר.
בשבילי, כל עוד אני פוגשת במסדרונות בית הספר ,תלמיד שרץ לקראתי, במיוחד כדי לספר לי על סרטון דומה לזה שהקרנתי בשיעור האחרון, ושהוא בעצמו חיפש וצפה, וככל שאני רואה את הברק בעיניים שלו מרוב התלהבות, אני
נוטה להאמין בהשפעתם של סרטונים אלה על תהליכי הלמידה וטיבם.
יסמין,
השבמחקהאמת לא כל כך הבנתי ממך האם את תומכת בסלומון שחייבת להיות מטלת צפייה לפני ההקרנה או שיתכן שהילד יסתקרן מצפייה ואז ימשיך לחפש עוד. אני אישית חושבת ששניהם קבילים. במקרה השני, שאינו נכנס לרובריקה של הנחיה ושליטה יש יותר סיכוי שילד יגיע לגילויים חדשים שיתכן והמורה כלל לא חשב בכיוון זה. לדעתי זה נפלא, אבל הרבה מורים פוחדים כי הם הקובעים את התכנים, וחבל
רונית
צודקת רונית, יש הקרנות, שאם לא נכוון את התלמיד מראש, הוא עלעול ללכת לאיבוד. ויש הקרנות שעדיף לתת לתלמיד לגלות אותם בדרכו שלו.
השבמחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקשלום יסמין ..
השבמחקקוראים לי רשא אבו אלהיגא .אני סטודנטית של תואר שני המרכז ללימודים אקדמיים - אור יהודה .. ואחד המטלות בקורס "תקשוב למידה" - הוא לכנס לבלוג מסןיים ולהעריך אותו לפי עדתינו...
מצאתי שיש מאפיין משותף בינינו , והוא ששתינו מורות למדעים ..
וזה מה משך אותו לקרוא מה דעתך ומה את חושבת על שילוב הסרטונים בהוראת המדעים באופן מיוחד.
כי לפי דעתי כדי להסביר לתלמידים על נושא התא למשל , אנחנו צריכות מאמץ גדול כדי שהתלמידים יבינו ויפנימו , אבל כמו שאמרת דרך סרטון התלמיד רואה מה מתרחש תוך הגוף ובמיוחד תוך התא עצמה , עם צבעים , תנועה או אנימציה . וכך התלמיד לא מתאץ להבין וגם אנחנו לא מתאמצות להסביר.
רציתי להגיד שאהבתי מאוד איך התייחסת לנושא הזה , ואיך הצגת את את חשובתו, ומה טוב ומה לא , ומהי הדרך היעילה ביותר לשילוב הסרטונים בהורה ...
גם דל הבלוג שלך יפה , מסודר , ומעניין ..
תודה לך ובהצלחה....
תודה לך רשא על ההתייחסות לבלוג, ובהצלחה בקורס.
מחקואכן צדקת, תמונות ואמצעים וויזואלים שונים ממחישים בדרך מיטבית את הנושא הנלמד, הרי נכון שאומרים "תמונה שווה אלף מילים"? וזה גם נכון מאד בתהליכי למידה, במיוחד שאנו מודעים לשונות בין התלמידים וחשיבות ההתייחסות לכל תלמיד ואחר.